26 Ekim 2014 Pazar

Yeni Nesil Ebru Nasıl Yapılır?

Osmanlı Dönemi Sanatı "Ebru"..2014 versiyonu :)

"Ebrukitreyle (Bir tür zamk diye açıklamış olayım) yoğunlaştırılmış su üstünde, özel hazırlanmış boyalarla oluşturulan desenlerin kâğıt üzerine geçirilmesi yoluyla yapılan bir süsleme sanatıdır." Evet gerçek açıklaması budur...Osmanlı döneminde başlı başına bir sanat ve iş kolu olan ebruculuk, 20. yüzyıl başlarına gelindiğinde unutulma noktasına gelmiştir.Tüm resmi makaleyi okumak için tık tık..

Şimdi gelelim yeni nesil ebru sanatına...Teknoloji ve buna bağlı olarak sanayi üretimi de gelişince , eski usul ebru kitresi ve kök boya olayının engelleri ortadan kalktı ve biz amatörlere yol açtı.Hocalardan özür diliyorum onlarınki zanaat bizimki hobi...
Hobi malzemesi satan mağazalar da hazır ebru kitresi ve ebru için gerekli boyalarda mevcut ürünler arasında var...Tekniğini öğrendikten sonra evde ufak ufak alıştırma yaparak bu işi hobi edinmek mümkün...Bu yolu izleyen meraklıların icraatı değerli zanaatkarlara daha yakın bir çalışma şekli...
Evde özel bir alan&atölye yaratabiliyorsanız ,  hatta bol bol vaktiniz de varsa  en iyisi her iş için gerekli malzemelerin çokluğu , çeşitliliği ve kullanım rahatlığı için evde keyfiyle bu işi yapmak...

Ancak benim gibi zaman, mekan sorununuz varsa ve hızlı sonuca ulaşmak istiyorsanız , ilginizi çeken her konuda kendinizi test etmeye meraklıysanız o zaman iş başka...Maalesef benim bir atölyem yok..Hatta hobi adı altında yaptığım bu çalışmaları ya gece geç saatlerde ya da hafta sonları vakit buldukça yapabiliyorum.

Sabunu , kokulu taşı , banyo fizz'lerini mutfakta , Kil ve Ebru çalışmasını bir odanın köşesinde yapıyorum..

Yani sadece Ebru yapacaksanız ve bu sanatta adabıyla eski usul icra etmek istiyorsanız öyle odanın bir köşesinde yapılacak bir laf olsun işi değil...Oturduğunuz yerde taze fasulye ayıklamaya benzemez...

Birazdan anlatacak olduğum ve yukarıdaki sanatsal çalışmalar la yakından uzaktan alakası olmayan sadece isim olarak benzer uygulama cam , seramik , mdf , kağıt v.s her şeyin üzerine kolaylıkla uygulanabiliyor..Benim ilk denemem cam bir kahve fincanına olmuştu tık tık 

Seçtiğiniz obje yeme içme için kullanılıyorsa sadece dışını kaplamanızı özellikle belirteyim...
Objenin içine batırılabileceği büyüklükte bir kap. 
Kabın içerisine oda sıcaklığında su
3-4 renk oje
Renkleri karıştırmak için bir çubuk , kürdan v.s
Kağıt havlu
aseton , pamuk veya kulak temizleme çubuğu  (Benim ihtiyacın olmadı ama size gerekebilir)
Öneri , tekniğinizi çıkan sonuçları test etmek için bence pet şişeleri kullanabilirsiniz...
internetten aldığım resimleri paylaşayım...

Neyse gelelim benim tekniğe..(Benim demek haksızlık olur internetten öğrendiğim ve çok pratik bir teknik) bu aralar tırnak süsleme çok yaygın , bu süslemenin içerisinde tırnaklara uygulanan Ebru çalışmaları da var.

Bu çalışmadan yola çıkarak basit , hızlı ve hoş sonuçlar doğuran bir sistem geliştirilmiş...

Öncelikle evdeki bütün ojelerinizi kullanabiliyorsunuz..renk uyumu , desen , şekil , şemal,neye nasıl uygulayacağınız sizin keyfiyetinizde...




Bu resimler de benim son projemden....






Ben son projemde renkleri katıştırmadım.Herhangi bir ince çubuk veya kürdan ile istediğiniz gibi karıştırabilirsiniz.
Objeyi suya batırıp çektikten sonra ters çevirip kurumaya bırakın..

Bazen baloncuklar oluyor..bunlar kuruduğunda hoş görüntü verebiliyor.İstemiyorsanız kağat havlu ile yavaşça kurular gibi bastırabilirsiniz.Ancak deseni kaybetme tehlikeniz var....

Yaptıkça , alıştıkça kendinize uygun bir formül bulacağınıza eminim....

Buradan daha detaylı bakabilirsiniz...

Tecrübelerinizi benimle paylaşabilirseniz sevinirim....

keyifli hafta sonları....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder