7 Kasım 2014 Cuma

Kendin Yap : Polimer Kil Çalışması (Fimo , Cernit , Scupley v.s)

Uzun süredir isteyip te yapamadığım bir hobidir.Bundan yıllar önce hobi kitabında gördüğüm Hatta biraz korktuğum (kimyevi bir maddenin ev fırınında pişirilir olmasından biraz tırsmıştım) cesaret edemediğim ama hep içinde heves olarak kalan renkli ve keyifli bir uğraşı...
 


Bu dönem , kil ve muhteviyatı ile haşır neşir olmuşken aradan bunu da çıkartayım dedim...
 Böyle dediğime bakmayın , düşündüğünüz gibi  10-15 dakikalara sığdırılabilir bir iş değil...

Malzemeleri alana kadar , internette 100’e yakın eğitim videosu , 30-40 açıklamalı eğitim sitesi gezdim inceledim...Tamamdır bu iş hallederiz dediğimde olayın hiçte göründüğü gibi olmadığını öğrenmiş bulundum.
 Benim hedefim çiçek , kelebek , meyve , pasta ,takı filan yapmak değildi...İyiki de değilmiş çok emek isteyen bir iş... 

Şöyle renkli havalı doğaçlama 2-3 desenle 2 kavanoz , 1 vazo kaplıyayım filan...
 Ama neredeeeee.......

Motif dediğimde bu....
3.gecenin sonunda ancak yaptığım motifi (düşündüğüm ve uğraştığım ile ortaya çıkan hiç alakalı olmadı) yanyana getirip şöyle bir bakıp eh en azından bu , ilk sefere mahsus el alem içine çıkmak için uygun dedirtti...


Ben en çok oranlara takılı kaldım..elin adamı video da minik paketin 1/3 ü ile dağları deviriyor...

Biz paketi bitirdik ortada ancak kuş kadar iş var...Gördüğünüz gibi malzemem yetmedi bende sanki modeli öyleymiş gibi kendimce tasarım yaptım..Malzeme kullanmayı veya tekniği bolca tecrübe etmemek sebep oldu herhalde....Moralimi bozmadım ama bozmama az kaldı.

Ortaya çıkanı sizinle de paylaşayım..belki bana biraz moral olur ,sizde düşünüp erteliyorsanız bu vesile ile size de şevk olsun....
 Yine bir başka farklı son ile birlikteyiz :) 

İş inada bindi , bütün gece uğraş , örgü örerken yaşanan senaryo ile aynı...kazak diye başladık , kolay diye atkı olarak bitirdik :) Neyse ki renkler olayı kurtarıyor...Çıkan özel!!!! desenlerimi kaplayacak kavanoz , cam kase,tabak kalmayıncaya kadar devam..Komşuların kavanozlarına başladığımda bu işi çözmüş olurum herhalde :)

Görsel olarak fena durmuyor sanki...Bu da kendimi avutma yöntemim.....

Bu akşam kesin kararlıyım..şu papatya veya benzerini  yapmayı planlıyorum.Belli ki keramet onda..200 kere aynı desen için uğraşacak zaman yok , malzemede 1-2 TL' lik değil ki al aynı renkten 10 paket otur psikopata bağlayıp aynı motifi dene dur.

Zaten sıkıntılı bir tipim , zaman kısıtlı , malzeme kısıtlı.Bu işte otorite olma hedefim yok.Ticari olarak ta bir niyetim olmadığına göre ne çıkarsa bahtıma:) Gelişmelerden haberdar ederim...
  

Evet yine aynı son...ama olsun ben eğlenebiliyorum :)


evdeki küçük kavanozun akibeti

en azından desenleri yapmaya çalıştım

havalı durmuyormu?

  Ev ahalisinin en beğendiği ve takdir ettiği imalatım ise...

Tatataaammmmmm......

kaleydoskop yaparken geldiğim son nokta....




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder